WELCOME TO BLOG UMI DANIA YUSOF :)

Thursday, December 8, 2011

handphone oh handphone


kiranya kau semakin tidak bermaya . semakin hari semakin kau meng'off'kan dirimu tanpa disuruh olehku . mengapa kau buat begini ? mengapa ? aku menyedari diriku tidak ada apa - apa , tapi tidakkah kau rasa bersalah bila aku memerlukanmu untuk menghantar texts kepada boyfriendku dan memanggil ahli keluargaku ketika kecemasan . tidakkah kau kasihani diriku yang malang ini . mengapa kau tidak memahami diriku dalam keadaan begini . 

selama 4 tahun kita bersama tidakkah kau memahami diriku ini ? mengapa handphone ? mengapa ? bila aku mengajukan soalan seperti ini kau mendiamkan diri dan mengecahayakan dirimu dengan lampumu . lampumu juga berguna bagiku untuk menyuluh ruang bilik di kala malam dan di kala aku hendak membuang air kecil juga pada waktu malam . 

tidakkah kau menyedari betapa aku menyayangimu wahai handphone ? pernahkah ia terlintas di wayar - wayarmu itu ? jika kau mahu pergi sekurang - kurangnya tunggu aku cukup wang untuk menggantikan dirimu itu . bertahan ya sayang . aku akan tetap menyayangimu :)